Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

بهترین محبتی که می‌توانید به دیگران بکنید این نیست که ثروت‌تان را با آنها تقسیم کنید، بلکه ثروت خودشان را به آنها نشان بدهید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندي موضوعي

ارزیابی جامع به منظور احراز قابلیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجو است که در شیوه آموزشی-پژوهشی، دانشجو باید با نظارت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد دانشگاهی، در یک ارزیابی که شامل دروس گذرانده شده دوره به میزان حداقل ۳ و حداکثر ۵ درس به پیشنهاد استاد/اساتید راهنما و تأیید گروه آموزشی می‌باشد، شرکت نماید.

نکات مهم در رابطه با آزمون جامع

  • هدف از این ارزیابی، سنجش توانایی تجزیه و تحلیل مسائل تخصصی با رویکرد علمی جهت آغاز فعالیت پژوهشی دانشجو است که دو بار در طول سال تحصیلی (در هر نیمسال فقط یکبار، نیمسال اول ترجیحاً اواخر آبان تا اوایل آذرماه و نیمسال دوم ترجیحاً اواخر اردیبهشت تا اوایل خردادماه) برگزار و توسط کمیته ارزیابی جامع سنجیده می‌شود.
  • دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با موفقیت گذرانده و حد نصاب میانگین کل ۱۶ و بالاتر را کسب و مدرک زبان مورد تأیید دانشگاه را نیز ارائه نماید، باید در اولین ارزیابی جامع که از سوی گروه تخصصی برنامه‌ریزی می‌شود ثبت نام و شرکت نماید.
  • در صورت ثبت‌نام دانشجو در ارزیابی جامع، گروه و دانشکده پس از کسب مجوز از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد دانشگاهی می‌تواند نسبت به برگزاری این ارزیابی بر اساس ضوابط و مقررات آموزشی اقدام نماید (در صورت عدم ثبت‌نام دانشجو در نیمسالی که می‌تواند در ارزیابی جامع شرکت نماید، واحد دانشگاهی می‌بایست برای دانشجو مرخصی تحصیلی با احتساب در سنوات و با اخذ شهریه برابر ضوابط دانشگاه اعمال نماید).
  • اگر دانشجو در ارزیابی جامع ثبت‌نام نماید و آمادگی شرکت در آن را نداشته باشد، می‌تواند درخواست تمدید مهلت شرکت در ارزیابی جامع را با ذکر دلایل موجه و تأیید مدیر گروه حداکثر یک ماه قبل از شروع ارزیابی جامع به آموزش ارائه دهد. درصورت تأیید مراتب توسط شورای گروه و دانشکده/واحد دانشگاهی، ارزیابی جامع دانشجو حداکثر یک نیمسال به تعویق می‌افتد. تمدید مهلت برای تعویق ارزیابی جامع جزء سنوات مجاز تحصیل دانشجو محسوب می‌گردد (در این صورت ارزیابی جامع در کارنامه دانشجو ثبت شده و در وضعیت نمره آن عبارت حذف آموزشی درج می‌شود و شهریه ثابت کامل برابر ضوابط دانشگاه اخذ می‌گردد).
  • امتحان کتبی ارزیابی جامع به صورت تشریحی و طی یک الی دو روز متوالی انجام می‌شود.
  • امتحان شفاهی ارزیابی جامع با حضور کلیه اعضای کمیته ارزیابی جامع، براساس اطلاعات و توانایی علمی و همچنین درمورد موضوع رساله دکتری دانشجو حداکثر دو هفته بعد از برگزاری امتحان کتبی به عمل می‌آید.
  • وزن امتحان کتبی و شفاهی به ترتیب ۵۰ و ۵۰ درصد نمره نهایی است و میانگین کل نمرات دانشجو در ارزیابی جامع نباید کمتر از ۱۵ (برای ورودی‌های ۹۴ و ماقبل) و کمتر از ۱۶ (برای ورودی‌های ۹۵ به بعد) باشد. در غیراینصورت دانشجو تنها یکبار دیگر می‌تواند در ارزیابی جامع شرکت کند. در صورتی که دانشجو بار اول حد نصاب میانگین کل را کسب ننماید، جایگزینی نمره قبولی دانشجو در هریک از مواد آزمون‌های کتبی و شفاهی بار اول برای ارزیابی بار دوم مجاز نمی‌باشد.
  • چنانچه صلاحیت علمی دانشجو پس از دوبار شرکت در ارزیابی جامع احراز نشود، دانشجو از ادامه تحصیل محروم می‌شود. در موارد خاص با تأیید گروه تخصصی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد دانشگاهی، وضعیت تحصیلی دانشجو جهت بررسی تقاضای شرکت در ارزیابی جامع برای بار سوم از طریق دبیرخانه استان به کمیسیون موارد خاص دانشگاه (سازمان مرکزی) ارسال می‌شود.
  • نتیجه ارزیابی جامع بصورت قبول یا مردود در کارنامه تحصیلی دانشجو ثبت و در میانگین ترم و کل بلااثر می‌باشد.
  • گذراندن موفقیت‌آمیز ارزیابی جامع و تصویب طرح پیشنهادی رساله در گروه آموزشی، شرط لازم برای شروع فعالیت‌های پژوهشی در دوره دکتری تخصصی است.

 


 

فرم درخواست مجوز برگزاری آزمون جامع

 


 

نظرات  (۱)

  • محمد افتخاری
  • ضمن تشکر از بیان نکات لازم در خصوص آمادگی جهت آزمون جامع 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی