Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

بهترین محبتی که می‌توانید به دیگران بکنید این نیست که ثروت‌تان را با آنها تقسیم کنید، بلکه ثروت خودشان را به آنها نشان بدهید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندي موضوعي

سیلابس‌ها (آخرین بروزرسانی: مرداد ۱۴۰۲)

ردیف

مقطع تحصیلی

دانلود سیلابس

۱

کارشناسی ناپیوسته کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی، ورودی ۱۳۹۸ و پس از آن

۲

کارشناسی ناپیوسته

کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی، ورودی ۱۳۹۸ و پس از آن

۳

کارشناسی ناپیوسته

کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی، ورودی ۱۴۰۱ و پس از آن

۴

کارشناسی ناپیوسته

کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی، ورودی ۱۴۰۱ و پس از آن

۵

کارشناسی

کارشناسی مدیریت دولتی، ورودی ۱۳۹۵ و پس از آن

۶

کارشناسی

کارشناسی مدیریت بازرگانی، ورودی ۱۳۹۵ و پس از آن

۷

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش تجارت الکترونیک، ورودی ۱۳۹۸ و پس از آن

۸

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش بودجه و مالیه عمومی، ورودی ۱۳۹۸ و پس از آن

۹

کارشناسی ارشد

مدیریت کسب و کار، گرایش استراتژی، ورودی ۱۳۹۸ و پس از آن

۱۰

کارشناسی ارشد

مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی، ورودی ۱۴۰۲

۱۱

کارشناسی ارشد

مدیریت دولتی، گرایش مدیریت رفتار سازمانی، ورودی ۱۴۰۲

۱۲

دکترای تخصصی

دکترای مدیریت دولتی، گرایش رفتار سازمانی، ورودی ۱۳۹۸

۱۳ دکترای تخصصی دکترای مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی، ورودی ۱۳۹۸
۱۴ دکترای تخصصی دکترای مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی، ورودی ۱۳۹۹
۱۵ دکترای تخصصی دکترای مدیریت دولتی، گرایش مدیریت رفتار سازمانی، ورودی ۱۳۹۹
۱۶ دکترای تخصصی دکترای مدیریت دولتی، گرایش مدیریت منابع انسانی، ورودی ۱۴۰۲
۱۷ دکترای تخصصی دکترای مدیریت دولتی، گرایش مدیریت رفتار سازمانی، ورودی ۱۴۰۲

 

رشته/گرایش/مقاطع

معرفی رشته

مدیریت دولتی به عنوان یک رشته آکادمیک سال‌های متمادی در حال تغییر و تحول بوده است. پیشینه علمی مدیریت دولتی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل گرفته و هنوز در حال تغییر و تحول است. بخش اعظم دانش موجود در رشته مدیریت دولتی از طریق آزمون‌های اجتماعی، خطاهای خط مشی و یادگیری از آنها در زمینه روش‌های ارائه بهتر خدمات به شهروندان کسب شده است. در حقیقت، علم مدیریت به طور بالقوه در جستجوی دانش جدید، ارائه تعاریف بهتری از مشکلات عمومی و اداری مربوطه، به‌کارگیری روش‌های حرفه‌ای مفید و پیچیده و مهم‌تر از همه، هدایت همه منابع قابل دسترس به منظور ارائه پیشنهادات کاربردی و موفقیت‌آمیز برای افراد حرفه‌ای است. به عبارتی، هدف اولیه علم مدیریت، تدوین یک چهارچوب نظری جامع در مورد نظام‌های دولتی شفاف، کارآ، اثربخش و صرفه جو است. چنین هدفی بدون درک جامعی از تنوع، پیچیدگی و میان رشته‌ای بودن علم مدیریت دولتی حاصل نمی‌شود.

 

دوره کارشناسی پیوسته مدیریت دولتی

۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی مدیریت دولتی، یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره، آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمان‌ها، ادارات، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین آشنایی دانشجویان با کاربرد روش‌های علمی در مدیریت است.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره کارشناسی مدیریت دولتی ۴ سال است و تمامی درس‌های آن در مدت ۸ نیم‌سال ارائه و برگزار می‌شود. طول هر نیم‌سال تحصیلی ۱۶ هفته می‌باشد.

۳- تعداد واحد درسی

تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی مدیریت دولتی ۱۵۰ واحد به شرح ذیل می‌باشد:

  • دروس عمومی: ۲۶ واحد
  • دروس پایه: ۳۹ واحد
  • دروس اصلی: ۳۵ واحد
  • دروس تخصصی: ۳۷ واحد
  • دروس اختیاری: ۵ واحد
  • دروس پیش‌دانشگاهی: ۸ واحد

۴- نقش و توانایی

شرکت کنندگان در این دوره، علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت دولتی، با کاربردهای این رشته آشنا می‌شوند. بدین ترتیب، خلاء ارتباطی بین کادر کارشناسی ماهر و مدیریت مؤسسه‌ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

۵- ضرورت و اهمیت

ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی کارشناسان رده‌های گوناگون با نقش رشته مدیریت دولتی در سازمان و موارد استفاده از این دانش و همچنین تربیت نیروی متخصص به عنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی که به طور معمول مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهده‌دار خواهند شد، می‌باشد.

 

دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی

۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی، یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش مدیریت است و هدف آن آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کارخانه‌ها، سازمان‌ها، اداره‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی جهت استفاده از روش‌های علمی مدیریت همراه با وظایف و هدف‌های گوناگون در سطوج کارشناسی می‌باشد.

۲- اهمیت و ضرورت

  • آشنایی مدیران رده‌های گوناگون با نقش و کاربرد رشته مدیریت در سازمان‌ها با توجه به مسئولیت اجرایی که آنها بر عهده خواهند داشت.
  • افزایش آگاهی عمومی مدیران با توجه به نقش مؤثر آنان در حل مشکلات اداری و سازمانی.
  • هموار کردن زمینه تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی تحصیلی (رشته‌های مختلف مدیریت).

۳- نقش و توانایی

شرکت کنندگان در این دوره، علاوه بر آشنایی با مسائل نظری مدیریت، با کاربردهای این رشته آشنا می‌شوند.

۴- طول دوره و شکل نظام

طول دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی، ۲ سال است که تمامی درس‌های آن به مدت چهار نیم‌سال ارائه و برگزار می‌شود. در این دوره، علاوه بر درس‌های تئوری، بر جنبه‌های کاربردی درس‌ها تأکید ویژه‌ای شده است. دانشجویانی که دوره‌های تحصیلای قبلی آنها غیرمرتبط باشد، با توجه به گذراندن دروس کمبود می‌توانند تحصیلات خود را حداکثر در ۵ نیم‌سال تحصیلی به پایان برسانند.

۵- تعداد واحدهای درسی

تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی ۶۸ واحد به شرح ذیل می‌باشد:

  • دروس عمومی: ۱۰ واحد
  • دروس پایه: ۲۰ واحد
  • دروس اصلی: ۹ واحد
  • دروس تخصصی: ۲۲ واحد
  • دروس اختیاری: ۷ واحد

 

دوره کارشناسی پیوسته مدیریت بازرگانی

۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی، یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره، آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمان‌ها، ادارات، مؤسسات و شرکت‌های بازرگانی دولتی و خصوصی و همچنین آشنایی دانشجویان با کاربرد روش‌های علمی در مدیریت است.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی ۴ سال است و تمامی درس‌های آن در مدت ۸ نیم‌سال ارائه و برگزار می‌شود. طول هر نیم‌سال تحصیلی ۱۶ هفته می‌باشد.

۳- تعداد واحد درسی

تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی پیوسته مدیریت بازرگانی ۱۵۱ واحد به شرح ذیل می‌باشد:

  • دروس عمومی: ۲۶ واحد
  • دروس پایه: ۳۸ واحد
  • دروس اصلی: ۳۷ واحد
  • دروس تخصصی: ۳۶ واحد
  • دروس اختیاری: ۵ واحد
  • دروس پیش دانشگاهی: ۸ واحد

۴- نقش و توانایی

شرکت کنندگان در این دوره، علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با کاربردهای این رشته آشنا می‌شوند. بدین ترتیب خلاء ارتباطی بین کادر کارشناسی ماهر و مدیریت مؤسسه‌ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

۵- ضرورت و اهمیت

ضرورت و اهمیت این دوره در آؤناسازی کارشناسان رده‌های گوناگون با نقش رشته مدیریت بازرگانی در سازمان و موارد استفاده از این دانش و همچنین تربیت نیروی متخصص به عنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی که به طور معمول مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهده‌دار خواهند شد، می‌باشد.

 

 

دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی

 ۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی، یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره، آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمان‌ها، ادارات، مؤسسه‌ها و شرکت های دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدف‌های گوناگون و سطوح کارشناسی ناپیوسته می‌باشد. فارغ‌التحصیلان مدیریت بازرگانی می‌توانند در قسمت‌های اداره امور تدارکات، اداره امور کارگزینی، اداره امور مالی، بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی، ۲ سال است و تمامی درس‌های آن در مدت ۴ نیمسال ارائه و برگزار می‌شود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته می‌باشد. در این دوره علاوه بر درس‌های تئوری، بر جنبه‌های کاربردی درس‌ها تأکید ویژه‌ای شده است.

۳- تعداد واحدهای درسی

تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی، ۶۸ واحد به شرح ذیل می‌باشد.

  • دروس عمومی: ۱۰ واحد
  • دروس پایه: ۲۰ واحد
  • دروس اصلی: ۹ واحد
  • دروس تخصصی: ۲۲ واحد
  • دروس اختیاری: ۷ واحد

۴- نقش و توانایی

شرکت کنندگان در این دوره، افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت، با کاربرد این رشته آشنا می‌شوند.

۵- ضرورت و اهمیت

  • آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از مؤسسات بازرگانی، عموماً ناشی از عدم وجود اصول صحیح مدیریت و یا عدم رعایت این اصول می‌باشد.
  • آموزش صحیح مدیریت می‌تواند در شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن مؤثر باشد.
  • اعمال حاکمیت ضوابط بر روابط در اداره امور بازرگانی.

 

دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی (گرایش بودجه و مالیه عمومی)

۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره، آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز اداره‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیرانتفاعی و مردم‌نهاد است. در این دوره، دانشجویان با فراگیری نظریه‌های نوین مدیریت دولتی قادر خواهند شد تا به منزله پژوهشگر به مطالعه پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت‌آمیز سازمان‌ها کمک نمایند.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره حداکثر ۶ نیم‌سال است که شامل واحدهای نظری و پایان‌نامه خواهد بود. طول هر نیم‌سال تحصیلی ۱۶ هفته خواهد بود. در این دوره علاوه بر درس‌های نظری، دانشجویان موظفند قابلیت و مهارت‌های خود را برای پژوهش درباره یکی از مسائل یا مشکلات کاربردی و علمی مدیریت دولتی نشان دهند.

۳- تعداد واحد درسی

تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش بودجه و مالیه عمومی، ۲۶ واحد به‌شرح ذیل می باشد:

  • دروس پایه: ۸ واحد
  • دروس اصلی: ۱۰ واحد
  • دروس تخصصی: ۸ واحد
  • دروس جبرانی: ۱۲ واحد
  • پایان نامه: ۶ واحد

۴- نقش و توانایی

شرکت کنندگان در این دوره، علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت دولتی، با زمینه‌های نوین پژوهش در مدیریت دولتی و جایگاه آن در عمل آشنا خواهند شد. همچنین، در این دوره سعی خواهد شد قدرت تحلیل دانشجویان در زمینه امور کاربردی با تأمل بر قضایای نمونه یا شبیه‌سازی شده افزایش داده شود.

۵- ضرورت و اهمیت

ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان با نقش مدیریت دولتی در بهبود کارایی واحدهای اداری و اجرایی است. همچنین، تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق در عرصه اداره بر اهمیت دوره می‌افزاید.

 

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش تجارت الکترونیک)

۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کسب و کارهای تولیدی و خدماتی، تجاری، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی است. در این دوره، دانشجویان با فراگیری نظریه‌های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت‌آمیز سازمان‌ها کمک نمایند.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره، حداکثر ۶ نیمسال است که شامل واحدهای نظری و پایان‌نامه خواهد بود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته است. در این دوره علاوه بر درس‌های نظری، دانشجویان موظف هستند قابلیت و مهارت‌های خود را در چارچوب تحقیق در مورد یکی از معضلات کاربردی و علمی مدیریت بازرگانی نشان دهند.

۳- تعداد واحد درسی

تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، ۳۲ واحد به شرح زیر است.

  • دروس پایه: ۸ واحد
  • دروس اصلی: ۱۰ واحد
  • دروس تخصصی: ۸ واحد
  • پایان‌نامه: ۶ واحد

۴- نقش و توانایی

شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت بازرگانی، با زمینه‌های نوین مدیریت بازرگانی و جایگاه آن در عمل آشنا خواهند شد. همچنین، در این دوره سعی خواهد شد قدرت تحلیل در زمینه امور کاربردی با استفاده از یافته‌های کاربردی افزایش داده شود.

۵- ضرورت و اهمیت

ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان با نقش مدیریت بازرگانی در بهبود کارایی واحدهای تجاری و بازرگانی است. همچنین، تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی تحقیق در عرصه بازرگانی و بازاریابی بر اهمیت دوره می‌افزاید.

 

 

دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش استراتژی

۱- تعریف و هدف

دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، افراد دارای تخصص‌های گوناگون را برای مدیریت آماده می‌سازد. هدف اصلی دوره مدیریت کسب و کار، تربیت و توانمندسازی سرمایه انسانی لازم برای ایفای نقش مؤثر در حوزه مدیریت کسب و کار است. مخاطبان دوره، افرادی با تجربه کاری قابل توجه و غالباً دانش‌آموختگان رشته‌های فنی-مهندسی و یا علوم پایه هستند که به دنبال کسب دانش مدیریتی لازم برای اداره مطلوب‌تر کسب و کار خویش هستند.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برابر با ۲ سال و شامل ۴ نیمسال تحصیلی است. نظام آموزشی این دوره مطابق با آیین‌نامه‌ها و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دوره دارای گرایش‌های عمومی و تخصصی است.

۳- تعداد واحد درسی

کلیه دروس این دوره ۳ واحدی هستند و در مجموع تعداد واحدهای درسی آن برابر ۴۸ واحد می‌باشد.

  • دروس اصلی: ۳۰ واحد
  • دروس اصلی-اختیاری: ۶ واحد
  • دروس تخصصی-اصلی: ۶ واحد
  • پایان‌نامه: ۶ واحد

۴- نقش و توانایی

هدف این دوره، توانمندسازی مؤثر مدیران فعلی کسب و کار است. این دوره برای افرادی با زمینه‌های تحصیلی مختلف مناسب است که دارای تجربه مدیریتی هستند. در مجموع، این دوره به دنبال توانمندسازی و ارتقاء شغلی مدیران کسب و کار با توجه به نیازها و اولویت‌های بومی در چارچوب اخلاق و ارزش‌ها می‌باشد. انتظار می‌رود دانش‌آموختگان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، مهارت‌های زیر را به‌دست آورند:

  • مشاوره به مدیران سازمان‌های تولیدی و خدماتی در سطوح مختلف؛
  • اداره و راهبری بخش‌های تخصصی سازمان‌های تولیدی و خدماتی به صورت کارآمد و مؤثر؛
  • مدیریت و راهبری سازمان‌های تولیدی و خدماتی به‌عنوان مدیر ارشد و یا عضو هیأت مدیره؛
  • فعالیت مؤثر و کارا در قسمت‌های مختلف مدیریتی سازمان، همانند مالی، بازاریابی و منابع انسانی.

۵- ضرورت و اهمیت

هدف دانش مدیریت استراتژیک کسب و کار، تبیین علل عملکرد برتر و موفقیت پایدار سازمان‌ها و راه دستیابی به آنها است. دانشجویان این گرایش می‌آموزند که چگونه برخی از سازمان‌ها به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر دست می‌یابند. همچنین، دانشجویان روش به‌کارگیری آموزه‌های مدیریت استراتژیک برای سازمان خود را می‌آموزند. آگاهی از نظریه‌های پیشرفته مدیریت استراتژیک و تسلط بر ابزارهای متنوع این حوزه از اهداف این گرایش است.

 

دوره دکتری مدیریت دولتی (گرایش منابع انسانی رفتار سازمانی)

۱- تعریف و هدف دوره

دوره دکتری مدیریت، بالاترین مقطع دانشگاهی در این رشته است که به اعطای مدرک می‌انجامد. هدف دوره دکتری مدیریت دولتی، کسب آخرین دستاوردهای علمی (نظری و کاربردی) در زمینه تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی، علوم رفتاری و مدیریت منابع انسانی، مدیریت تطبیقی و سایر زمینه‌های مدیریت دولتی است.

در این دوره کوشش می‌شود تا افرادی با احاطه به نظریه‌ها، دانش‌ها و مهارت‌های رشته مدیریت دولتی و آگاهی از نوآوری‌ها و تازه‌های این رشته پرورش یافته و در زمینه‌های آموزش عالی مدیریت دولتی، تحقیقات بنیادی و کاربردی و انجام وظایف مدیریتی توفیق داشته باشند. این دوره دارای ۴ گرایش می‌باشد.

۲- طول دوره و شکل نظام

طول دوره دکتری مدیریت برابر با ۴ سال و شامل ۷ نیمسال تحصیلی (شامل ۳ ترم دروس نظری، یک ترم آزمون جامع، و ۳ ترم رساله) است. نظام آموزشی این دوره مطابق با آیین‌نامه‌ها و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

۳- تعداد واحد درسی

  • دروس جبرانی: ۱۰ واحد
  • دروس اصلی: ۹ واحد
  • دروس گرایش: ۹ واحد
  • رساله: ۱۸ واحد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی