Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

بهترین محبتی که می‌توانید به دیگران بکنید این نیست که ثروت‌تان را با آنها تقسیم کنید، بلکه ثروت خودشان را به آنها نشان بدهید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندي موضوعي

منشور و موازین اخلاق پژوهشی

 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حفظ منزلت، سلامت و امنیت، حریم خصوصی آزمودنی‌ها، رعایت حقوق مادی و معنوی پژوهشگران و آزمودنی‌ها، ارج نهادن به اصول اخلاق علمی و آزادی‌های علمی پژوهشگران، جلوگیری از تضعیف اعتبار ملی و بین‌المللی، اطمینان به پژوهش و پژوهشگران، ترویج رفتارهای مطلوب پژوهشی، و نیز به منظور انجام پژوهش‌هایی با اعتبار بیشتر، مبادرت به تدوین موازین اخلاق پژوهش نموده است.

دانلود منشور و موازین اخلاق پژوهشی

 


 
بررسی اعتبار مجلات
 
۱- جهت بررسی میزان اعتبار مجلات، می‌توانید با استفاده از ISSN مجله مورد نظر، نسبت به بررسی میزان اعتبار آن در سایت ذیل اقدام نمایید:

impactfactor.ir

 

۲- کلاریویت: جستجوی مجلات معتبر ISI که در Master Journal List قرار دارند

۳- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام: جستجوی مجلات معتبر ISC براساس نام مجله یا شاپا (شاپای مجله را بدون خط تیره در این سامانه وارد و جستجو نمایید)

۴- سامانه رتبه‌بندی نشریات وزارت علوم: جستجوی نشریات معتبر و نامعتبر

۵- سامانه ارزیابی نشریات دانشگاه آزاد: جستجوی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی

 


قوانین و مقررات

 

قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی

 

دستورالعمل_ماده_۵ آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری

 

آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی

 

شیوه نامه ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی

 

 


 

سایت‌های خارجی جهت جستجو و دانلود مقالات معتبر علمی - پژوهشی

 

ساینس دایرکت: جستجو و دانلود مقالات معتبر ISI

امرالد: جستجو و دانلود مقالات خارجی

 

جهت دانلود مقالات خارجی بصورت رایگان، ضروری است که از طریق مرکز فن‌آوری اطلاعات دانشگاه، وارد بخش کتابخانه دیجیتال در سایت اینترنتی دانشگاه شوید. در این صورت به مقالات سایت‌های ذیل دسترسی خواهید داشت (توجه: چنانچه از طریق اینترنت دانشگاه به این سایت‌ها وارد نشوید، برخی از آنها امکان دانلود تعدادی از مقالات Open Access را به شما خواهند داد و برای دانلود سایر مقالات نیاز به عضویت و پرداخت هزینه خواهد بود).

اشپرینگر

ابسکو

ساینس دایرکت

اسکوپوس

پروکوئست

 

سایت‌های ایرانی جهت جستجو و دانلود مقالات معتبر علمی - پژوهشی

 

نشریات علمی ترویجی و پژوهشی همه رشته‌ها را در سایت "سامانه نشریات ایران" مشاهده کنید.

پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی: امکان جستجو و دانلود رایگان مقالات فارسی

مگ ایران (بانک اطلاعات نشریات کشور): امکان جستجوی نشریات فارسی با موضوعات و رتبه‌های علمی متفاوت و دانلود مقالات فارسی با پرداخت هزینه مربوطه

پایگاه مجلات تخصصی نور: بزرگتــرین بانـک مقــالات علـوم اسـلامی و انســانی با امکان جستجو و دریافت مقالات با پرداخت هزینه

سیویلیکا: ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور با امکان جستجوی مقالات و دانلود مقالات با پرداخت هزینه

ایران کنفرانس: مرجع همایش‌های داخلی و خارجی با امکان عضویت جهت مطلع شدن از همایش‌های رشته‌های تخصصی مختلف

 


 

تصحیح صفحه‌کلید فارسی مطابق با استاندارد ملی ایران در ویندوز

 

اگر اعداد هنگام نوشتن فارسی به صورت انگلیسی نوشته می‌شوند، اگر نیاز به جداکردن اجزای یک کلمهٔ چندبخشی بدون ایجاد فاصله دارید (همان ترکیب  Shift و Space)، اگر می‌خواهید دو نقطه زیر حرف «ی» حذف شود و «ی» فارسی بنویسید و ... در یک کلام چینش صفحه‌کلید خود را مطابق با استاندارد ملی ایران مطابق کنید.
 

دانلود صفحه کلید استاندارد فارسی

(فایل را دانلود کرده، از حالت فشرده خارج نموده و فایل Setup.exe را جهت نصب استفاده نمایید).

 

نکته: نام صفحه‌کلید قدیمی غیراستاندارد ویندوز "Persian" و نام صفحه‌کلید جدید "Iranian Standard Persian" است. توصیه می‌شود صفحه‌کلید غیراستاندارد را حذف کنید و دیگر از آن استفاده نکنید. همچنین از این به بعد باید از Left Alt+ Shift برای تبدیل صفحه‌کلید بین زبان‌ها استفاده کنید. 

 


 
 طبقه بندی JEL برای مقالات، قابل دسترسی از طریق: http://www.aeaweb.org/jel/jel_class_system.php 
 

 
شیوه‌نامه استناد دهی به روش APA
 

نگارش هر اثر علمی مستلزم مطالعه و بررسی آثار مرتبط است. ارجاع به منابع مورد استفاده در شکل گیری اثر، هم باعث اعتبار بخشی به اثر تالیفی یا تحقیقی می شود و هم جلوه ای از امانت داری مولف را به نمایش میگذارد.

 

فهرست منابع مورد استناد، راهکار مناسبی برای هدایت مخاطبان به سرچشمه اصلی اندیشه ها، یافته‌ها و داده‌های ارائه شده در متن است. ضروری است که استناد ها به شیوه ای منظم و استاندارد که شیوه استناد Bibliographic Styles  نامیده می شوند مرتب گردند.

 

 

 
روش صحیح آدرس دهی مقالات مستخرج از پایان‌نامه/رساله

 

گروه مدیریت، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران.

Department of Management, Zahedan Branch, Islamic Azad University, Zahedan, Iran.

 

 
 

 

روایی محتوا

اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که معمولا برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می‌شود. به عنوان مثال برای یک آزمون پیشرفت تحصیلی باید اعتبار محتوای آن را مورد نظر قرار داد. اعتبار محتوای یک ابزار اندازه گیری به سوال های تشکیل دهنده آن بستگی دارد. اگر سوال های ابزار معرف وپژگی ها و مهارت های ویژه ای باشد که محقق قصد اندازه گیری آن‌ها را داشته باشد، آزمون دارای اعتبار محتوا است. برای اطمینان از اعتبار محتوا، باید در موقع ساختن ابزار (مانند طراحی پرسشنامه) چنان عمل کرد که سوال های تشکیل دهنده ابزار معرف قسمت های محتوای انتخاب شده باشد. بنابراین اعتبار محتوا ویژگی ساختاری ابزار است که همزمان با تدوین آزمون در آن تنیده می‌شود. اعتبار محتوای یک آزمون معمولا توسط افرادی متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین می‌شود. از این رو اعتبار محتوا به قضاوت داوران بستگی دارد. برای این منظور می‌توان از شاخص روایی محتوایی CVR یا CVI استفاده کرد.

 

 

 

روایی یا اعتبار عاملی

 

اعتبار عاملی صورتی از اعتبار سازه است که از طریق تحلیل عاملی تاییدی به دست می‌آید. یک عامل، یک متغیر فرضی (سازه) است که نمرات مشاهده شده را در یک یا چند متغیر تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر گاه تحلیل عاملی روی یک ماتریس همبستگی صورت گیرد آزمون هایی که تحت تاثیر عوامل خاصی قرار گرفته دارای بار عاملی بالا در آن عامل است.

 

 


 
 

 
 

 
 

روش فارسی کردن اعداد انگلیسی در نمودارهای اکسل
 

ابتدا روی اعداد مورد نظر کلیک راست کنید و از منوی بازشونده گزینه Format Axcis را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، پنجره ای برای شما باز میشود و شما باید ازمیان تب های موجود Number را انتخاب کرده و از گزینه هایی که وجود دارد در قسمت Format Code یکی از کدهای ذیل را کپی کنید و دکمه Add را کلیک کنید.

[$-3020429]General
[$-3010000]General

از این دو فرمول بالا میتوانید برای تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در اکسل استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در صورتی که در اعداد فارسی شما جدا کننده هزارگان وجود داشته باشد میتوانید از فرمول زیر برای تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در اکسل با در نظر گرفتن جداکننده هزارگان استفاده کنید.

[$-3020429]#,###
 

 
این صفحه در حال توسعه است (آخرین بروزرسانی ۲۵-۴-۱۴۰۲)!

 

 

نظرات  (۱)

  • علی پیروزمند
  • مفید بود، ممنونم از شما

    قلمتان مانا

    پاسخ:
    متشکرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی