Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

Academia

وبلاگ دکتر وحید پورشهابی

بهترین محبتی که می‌توانید به دیگران بکنید این نیست که ثروت‌تان را با آنها تقسیم کنید، بلکه ثروت خودشان را به آنها نشان بدهید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندي موضوعي

۱- Agility evaluation in public sector

 

 

Abstract: Agility metrics are difficult to define in general, mainly due to the multidimensionality and vagueness of the concept of agility itself. In this paper, a knowledge-based framework is utilized for the measurement and assessment of public sector’s agility by A. T. Kearney model. In this research, the authors used χ2 test in SPSS software. So, the authors discovered that the General Office of Standards & Industrial Research of Sistan & Baluchestan Province in Iran is agile. Finally, the authors determine the weakness points of organization by Friedman test.

 

Key words: agility measuring; agile government; public sector

 

Chinese Business Review, ISSN 1537-1506, USA. Oct. 2009, Volume 8, No.10 (Serial No.76)

 

DOWNLOAD

 


 

 

۲- Obstacles of Development and Usage of Information Technology in Public Organization

 

 

Abstract: In recent years, IT proficiency in different areas of social system, especially the office sector has accelerated so that is difficulat to belive. The modern trend of business is subsidiary that information technology has universalized and it will be continuing to reinforcement on the word; as organizations and social systems without utilizing the aspects of that trend will be continuing sorely to their life. considering the importance of information technology usage in public organizations in point of government renovation and facility of serve process, in this research we tried to examine the obstacles of development and usage of information technology in public organizations of Sistan and Baluchestan Province in Iran. Therefore, Exploratory studies identified with triplr factors: technical-communication, cultural-social, and economic-budgetary; and barriers in information technology development studied with this factors. Authors hope that the findings of this research can provide to some extent appropriate strategy chioce of IT applications in government agencies of that province.

Key Words: Information technology, Development, Public Administration, Technical-Communication, Cultural-Social, Economic-Budgetary.

Journal of Communication and Computer, ISSN 1548-7709, USA. Apr. 2010, Volume 7, No. 4 (Serial No.65).

 

DOWNLOAD

 


۳- Agility evaluation in Public Sector using fuzzy logic

 

 

Abstract: Agility metrics are difficult to define in general, mainly due to the multidimensionality and vagueness of the concept of agility itself. In this paper, a knowledge-based framework is proposed for the measurement and assessment of public sector's agility by A.T.Kearney model. However, fuzzy logic provides a useful tool for dealing with decisions in which the phenomena are imprecise and vague. Thus, the novelty in the paper is using the absolute agility index, using fuzzy logic to address the ambiguity in agility evaluation in public sector by a case study.

 

Keywords: Agility Index, Agility Measuring, Fuzzy Logic, Agile Government, Public Sector.

 

Iranian Journal of Fuzzy Systems (ISI) Vol. 8, No. 3, (2011) pp. 95-111

 

DOWNLOAD

 


۴- بررسی منابع درآمدی شهرهای جدید استان سیستان و بلوچستان

 

 

چکیده: با آغاز تشکیل بلدیه در سال 1286 هجری شمسی در کشاکش حوادث مشروطیه در شهر تهران قدیم و به دنبال آن در سایر شهرهای کشور کمتر کسی فکر می‌کرد در حدود یک قرن بعد شهرنشینی رشد سرسام‌آوری پیدا کند و نسبت 70 به 30 جمعیت روستانشینی و شهرنشینی روند معکوسی در پیش بگیرد و به نسبت 30 جمعیت روستا نشین و 70 جمعیت شهرنشین شود.

اداره مطلوب شهرها و ارائه خدمات مناسب و کنترل و هدایت پروژه های عمرانی، علاوه بر اعمال مدیریت صحیح، مستلزم اعتبارات و درآمدهای کافی و هزینه صحیح آن می‌باشد. دسترسی به روش‌های جدید و منابع درآمدی مطمئن و بدون تبعات ناگوار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش بسیار مؤثری در جلب رضایت جامعه شهری، سرعت بخشیدن به توسعه و عمران محدوده‌های شهری و در نهایت شهرهای آباد و زیبا خواهد داشت.

از آنجا که بسیاری از مشکلات شهرهای کشور ریشه در نظام مدیریت درآمد و هزینه آنها دارد، هدف مقاله حاضر بررسی منابع درآمدی شهرداری‌های شهرهای جدید استان سیستان و بلوچستان، بررسی چالش‌های پیش روی نظام درآمدی و ارائه راهکارهای رویارویی با آنها است. بدین منظور از روش تحقیق توصیفی استفاده شده است و داده‌های مورد نیاز از طریق روش‌های کتابخانه‌ای و میدانی گردآوری شده و با استفاده از روش‌های آماری تجزیه و تحلیل شده است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که شهرهای مورد بررسی منابع درآمد متنوعی ندارند. در پایان راهکارهایی جهت تأمین درآمد برای این شهرداریها پیشنهاد شده است.

 

واژگان کلیدی: شهرداریهای در شهرهای جدید – استان سیستان و بلوچستان – منابع درآمدی.

 

لینک دانلود

 


 

۵- اکوتوریسم در استان سیستان و بلوچستان

 

چکیده: امروزه گردشگری بزرگترین و متنوع‌ترین صنعت دنیا به حساب می‌آید و بسیاری از کشورها از این صنعت پویا به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال‌زایی و توسعه ساختار زیربنایی خود یاد می‌کنند. از آنجایی که در شرایط کنونی جهان تنوع بخشی به اقتصاد، بالا بردن شاخص‌های توسعه انسانی، کاهش مشکلات ناشی از صنعتی شدن و آلودگی بیش از حد شهرها، اشتغالزایی، تعامل فرهنگها، حفظ محیط زیست و در نهایت توسعه پایدار از جمله دغدغه‌های پیش روی کشورها محسوب می‌شود اهمیت موضوع مورد نظر کاملا مشخص می‌گردد. استان سیستان و بلوچستان به رغم برخورداری از غنای فرهنگ و تمدن، وسعت و تنوع محیط جغرافیایی، زیستگاههای گیاهی و جانوری و برخی از جاذبه‌های اکوتوریستی منحصر به فرد در طول تاریخ مورد کم توجهی  قرار گرفته و پیوسته یکی از مناطق محروم ایران بوده است. بر این اساس، در این مقاله سعی شده است تا ضمن معرفی جاذبه‌های اکوتوریستی استان سیستان و بلوچستان، چالش های توسعه اکوتوریسم در استان، با تأکید بر امنیت در گردشگری، مورد بررسی قرار گرفته و سپس با توجه به این پتانسیل‌ها، راهکارهایی جهت مقابله با این چالش‌ها ارائه شود. نوع پژوهش «کیفی» و روش آن «توصیفی-تحلیلی» است که با بررسی منابع اسنادی و کتابخانه‌ای انجام شده است.

 

 

واژگان کلیدی: اکوتوریسم، استان سیستان و بلوچستان، فرصت‌ها، مشکلات، امنیت.
 
دانلود
 

 

۶- پلیس، امنیت، و سرمایه‌گذاری

 

چکیده: سرمایه‌گذاری نقش مهم و کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا می‌نماید. در واقع، سرمایهگذاری کلید توسعه اقتصادی و عامل مؤثر در هدایت آن است. امروزه بر بسیاری از پژوهشگران اقتصادی روشن شده است که فرار سرمایه از کشورهای در حال توسعه، ناشی از احساس وجود ریسک بیشتر در سرمایهگذاری در این کشورها است. بدون شک فضای امن اقتصادی، یک عامل کلیدی برای سرمایه‌گذاری خصوصی است. لذا، پلیس بعنوان متولی اصلی تأمین امنیت، نقش مهمی در این رابطه بر عهده دارد.

در این پژوهش که از نوع کیفی می‌باشد و با استفاده از روش توصیفی انجام شده است؛ پس از پرداختن به موضوع سرمایهگذاری، شاخصهایی از قبیل شاخص ریسک سرمایهگذاری درخصوص ایران مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر تعریف امنیت و احساس امنیت، عوامل مؤثر بر امنیت اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. سپس نقش پلیس در امنیت با توجه به سرمایه اجتماعی مطرح شده و پلیس جامعه محور معرفی شده است. در پایان راهبرد پلیس برای امنیت پایدار مطرح شده و پس از نتیجه گیری پیشنهاداتی در رابطه با موضوع مورد بحث ارائه شده است.

 

واژگان کلیدی: سرمایه‌گذاری، امنیت، احساس امنیت، پلیس، پلیس جامعه محور، سرمایه اجتماعی.

 

دانلود

 


 

۷- اقتصاد مقاومتی؛ رمز شکست تحریم‌ها

 

چکیده: در شرایطی که اقتصاد کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و هر ساله بر حجم مبادلات و تجارت خارجی کشور افزوده می‌شود، اعمال تحریم‌های گوناگون بینالمللی از سوی برخی از قدرتهای جهانی با هدف افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران موجب ایجاد مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است. در مقابل این مشکلات مفهوم «اقتصاد مقاومتی» به عنوان یک اقتصاد پویا و توانمند که زمینههای توسعه جامعه را فراهم کرده و بر داراییها، منابع و سرمایههای ملی تأکید دارد بیان شده است.

در این مقاله مفهوم اقتصاد مقاومتی و هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی بیان شده است. همچنین اقتصاد مقاومتی به عنوان راه حل مقابله با تحریم اقتصادی معرفی شده و مفهوم اقتصاد مقاومتی در مقایسه با مفاهیم استقلال و خودکفایی مطرح شده است. در ادامه، پس از بیان چند اصل برای سیاست‌های اقتصادی، پنج اصل اقتصاد مقاومتی توضیح داده شده است. در انتهای این مقاله نقاط اصلی ضعف اقتصاد کشور بیان شده و راهکارهای اجرای سیاست‌های مقاومتی مطرح شده است. 

 

 

واژگان کلیدی: اقتصاد مقاومتی، تحریم، اقتصاد پایدار، مقابله با تحریم.

 

لینک دانلود

 


 

۸- دفاع غیرعامل شهری در کشور سوئیس

 

چکیده: تجارب و شواهد ثبت شده در جنگ‌های اعصار گذشته تاریخ بشری و قرن حاضر، نمونه‌های مدلل و انکار ناپذیری است که اهمیت پدیده دفاع غیر عامل را آشکار و ثابت نموده است. توجه به اصول و تدابیر پدافند غیرعامل می‌تواند نقش به سزایی در کاهش لطمات، تلفات، صدمات و خسارات، در شرایط بحرانی ناشی از جنگ داشته باشد. لذا، در این مقاله پس از تعریف دفاع غیرعامل و اهمیت و سابقه تاریخی آن به موضوع دفاع شهری پرداخته شده است. از آنجا که می‌توان با بهره‌گیری از تجربیات دیگر کشورهای جهان به اقدامات مثمر ثمرتر و سودمندتری در مقوله پدافند غیرعامل و دفاع شهری دست یافت، و با توجه به اینکه کشور سوئیس یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در امر فن‌آوری پدافند غیرعامل می‌باشد، در این مقاله به بررسی اقدامات انجام شده در کشور سوئیس پرداخته شده است.

 

 

واژه‌های کلیدی: دفاع شهری، دفاع غیرعامل، کشور سوئیس.

 

دانلود

 


 

۹- گردشگری شهری و توسعه پایدار

 

چکیده: گردشگری پدیده پیچیده و در حال رشدی است که یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی دنیا محسوب می‌گردد. امروزه گردشگری جایگاه خاصی در اقتصاد کشورها داشته و نقش مؤثری در ارتقاء ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها بویژه در کشورهای رو به توسعه ایفا می‌کند. بازیابی هویت شهرها و تعریف این هویت‌ها، باعث شد که شهرها خود به عنوان مقاصد جدید گردشگری در عصر جدید مطرح گردند و مفهوم گردشگری شهری مطرح شود. لذا در این مقاله که توصیفی و از نوع پیمایشی می‌باشد و با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای انجام شده است، مفاهیم اقتصاد شهری و توسعه پایدار مطرح شده است و گردشگری شهری مورد بررسی قرار گرفته است. پس از آن جاذبه‌های شهرها برای گردشگری و اصول کلی برنامه‌ریزی شهری و طراحی عرصه‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است. در پایان این مقاله، جاذبه‌ها و تنگناهای گردشگری در شهر زاهدان مطرح شده و بر این اساس راهکارها و برنامه‌هایی برای توسعه پایدار این صنعت در شهر زاهدان بیان شده است.

 

واژه‌های کلیدی: اقتصاد شهری، توسعه، توسعه پایدار، گردشگری شهری، زاهدان.

 

دانلود

 


 

۱۰- شاخص‌های ارزیابی شهر خلاق

 

چکیده: خلاقیت نیروی محرکه رشد اقتصادی است. از آنجا که امروزه در سراسر جهان سیاستگذاران از اهمیت فزاینده شهرها در توسعه اقتصادی آگاه هستند، شهر خلاق با توانایی بدست آمده از ایده‌های جدید و راه‌های بهتر برای انجام کارها، می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری و استانداردهای زندگی شود. با توجه به اینکه شاخص شهر خلاق ساز و کاری برای مقایسه شهرها و ارتقاء موقعیت آنها فراهم می‌نماید، در این مقاله شاخص‌های مختلفی که برای شهر خلاق وجود دارد بررسی شده و در نهایت شاخص شهر خلاق مرکز نوآوری و صنایع خلاق استرالیا (CCI)، به عنوان شاخصی که از نقاط قوت شاخص‌های پیشین برخوردار است و از نقاط ضعف آنها دوری می‌نماید، معرفی شده است. روش انجام این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی می‌باشد.

 

کلمات کلیدی: خلاقیت، شهر خلاق، شاخص شهر خلاق.

 

دانلود

 


 

۱۱- دفاع سایبری

 

چکیده: گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و آثار چشمگیر آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی شهروندان، و لزوم بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه‌جانبه کشور و همچنین ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم، ضرورت توجه و پرداخت سریع و در عین حال نظام‌مند، معقول و هدفمند به منظور مصون سازی این بستر از تهدیدات موجود در جهت حفظ امنیت ملی و حریم شخصی شهروندان در فضای سایبر را می‌طلبد.

تقویت زیرساخت‌های سایبری، جایگاه ویژه‌ای در پدافند غیر عامل دارد. با توجه به اینکه دفاع سایبری شامل حوزه شخصی، ‌اجتماعی و حوزه زیرساخت‌های حیاتی و اساسی کشور می‌باشد، اتخاذ تدابیر امنیتی در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای و سایبرنتیک مهم ترین اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در برابر هر گونه اقدامات تروریسم سایبری است.

در این پژوهش کیفی که با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی و با بررسی منابع کتابخانه‌ای و اینترنت انجام شده، مفاهیمی همچون امنیت سایبر، جنگ و تهدید سایبری تعریف شده است. پس از آن، تهدیدهای صورت گرفته در فضای سایبر و اقدامات انجام شده در ایران و سایر کشورها جهت حفظ امنیت فضای سایبر بیان شده و شبکه‌های هشدار زودهنگام معرفی شده است. در پایان، پس از نتیجه گیری، راهکارهایی جهت مقابله با تهدیدات سایبری ارائه شده است.

 

واژگان کلیدی: پدافند غیر عامل، فضای سایبر، امنیت، تهدید، دفاع.

 

دانلود

 


 

۱۲- بررسی وب‌سایت شهرداریهای کلانشهرهای کشور

 

چکیده: در دنیای امروز که بیشتر به سمت ماشینی شدن پیش می‌رود، دیگر روابط چهره به چهره و مستقیم نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات ما باشد. از این رو، سازمان‌های مهم نظیر شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ که به نوعی قلب تپنده شهر محسوب می‌شوند باید روش‌های پیشین را کنار گذاشته و وارد دنیای الکترونیک و مجازی شوند. شهرداری الکترونیکی، سازمانی است که با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، خدمات خود را در حوزه مسئولیت وظایف شهرداری، به صورت آسان، سریع، قابل دسترس و ایمن به شهروندان ارائه می‌دهد. با توجه به مفهوم توسعه پایدار ملاحظه می‌شود که ابعادی از توسعه پایدار تنها با استقرار شهر الکترونیک محقق می‌شود. کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهری از ویژگی‌های اجتماعی شهر الکترونیکی است. لذا، در این پژوهش که توصیفی و از نوع پیمایشی می‌باشد وب‌سایت‌های شهرداریهای کلانشهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پرسشنامه‌ این تحقیق، که می‌تواند در طراحی و یا بازسازی وب‌سایت شهرداریهای کشور مورد استفاده قرار گیرد، حاکی از آن است که وب‌سایت شهرداری مشهد در زمینه‌های مختلف مورد بررسی دارای بهترین رتبه بوده است. بعلاوه، بررسی رتبه وب‌سایت شهرداری‌های کلانشهرهای کشور توسط سایت الکسا نشان داده است که شهرداری تهران و مشهد به ترتیب دارای بهترین رتبه‌ها بوده‌اند.  

 

واژگان کلیدی: شهر الکترونیک، شهرداری الکترونیک، وب‌سایت.

 


۱۳- FACTORS AFFECTING THE ADOPTION OF E-GOVERNMENT BY THE SENIOR CITIZENS

(CASE STUDY: SENIOR CITIZENS IN ZAHEDAN)

 

Abstract: Today, the rapid development of information and communication technology, the need to reduce costs and bureaucracy and the increase in the quality and variety of services, has become an opportunity for governments to use e-government services to provide a better life for citizens. It should be noted that in terms of providing access to the community amenities tries; responsible organizations in the field of information technology should provide access for adults and senior citizens. In this study, the adoption of e-government by senior citizens has been studied in Zahedan in the southeast of Iran. This is a quantitative field study and a questionnaire was used to collect data. Results of analysis, obtained by SPSS software, show that the individual variables, organizational and community have a significant relationship with adoption of e-government. At the end, study variables in terms of importance were ranked via Friedman test, Research data has been analyzed in "Rose 2" Software using Rough set theory, and recommendations are presented on the subject.

 

Key words: Government, E-Government. Elderly, Rough Sets

 

Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences (ISI),

 

ISSN: 2231– 6345, 2014 Vol. 4 (S1) April-June, pp. 1522-1535

 

An Open Access, Online International Journal Available at   http://www.cibtech.org/sp.ed/jls/2014/01/jls.htm

 


 

۱۴- بررسی خلاقیت کارکنان با رویکرد تئوری مجموعه‌های راف

 

چکیده: با توجه به اینکه محققان پس از سال‌ها تجربه دریافته‌اند که می‌توان خلاقیت را آموزش داده و تقویت نمود، تعیین عواملی که در ایجاد خلاقیت نقش دارند و تقویت ابعاد ضعیف آن دارای اهمیت فراوان می‌باشد. لذا، در این پژوهش، خلاقیت کارکنان شهرداری زاهدان با استفاده از پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس مورد بررسی قرار گرفته است. جهت انجام این پژوهش ابتدا از آزمون T در نرم‌افزار SPSS برای آزمون فرضیات پژوهش استفاده شده و سپس داده‌ها در نرم‌افزار ROSE2 با روش تئوری مجموعه‌های راف، که برای تقلیل داده‌های زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج آزمون فرض حاکی از آن است که بُعد «ابتکار» دارای رابطه معناداری با خلاقیت کارکنان شهرداری زاهدان نمی‌باشد. نتایج حاصل از نرم‌افزار ROSE2 نیز بیانگر آن است که بُعد «انعطاف‌پذیری» بیشترین تأثیر را در خلاقیت کارکنان داشته است. در نهایت، پیشنهاداتی جهت افزایش خلاقیت کارکنان ارائه شده است.

 

 

واژگان کلیدی: خلاقیت، سازمان، تئوری مجموعه‌های راف.  

 
 

۱۵- Leadership Styles and Organizational Learning

 

Background: In recent decade knowledge has become one the most important intangible assets for organizations. Scholars argued that the new knowledge and skills obtained through learning improve Organization’s innovative capabilities thus enhancing the level of organizations’ competitiveness and performance. Leadership Style is the process, or style, that one uses to interact with other people, society in general, and the task environment. Objective: This paper investigates how two important research streams, namely Leadership Styles and Organizational Learning, might be related. This study was conducted at Municipality of Zahedan in IRAN. Consequently it reveals that the aspects of Leadership Style have a significantly direct effect on Organizational Learning in Municipality of Zahedan. Results: The results of study also showed that there is a statistically significant relationship between the aspects of LS (TALS and TFLS) and OL at Municipality of Zahedan. Conclusion: the study provides a set of recommendations to increase contribution to the achievement of Organizational Learning on the one hand, and raise the level of performance and enhance competitive advantage of this organization on the other hand.

 

Key words: Leadership, Leadership Styles, Organizational Learning, Municipality of Zahedan.

 

JOURNAL OF APPLIED SCIENCES RESEARCH (JASR) which is index in Islamic World Science Citation Center (ISC) in issues(June 2014).Volume (10) issue(6).

 

ISSN: 1819-554X

DOWNLOAD

 


 

۱۶- TELEWORKING IN ORGANIZATIONS

 

ABSTRACT

Working from home (also called telecommuting or telework) is becoming an increasingly common practice. Telework, like other employment flexibilities, can assist managers in attracting, recruiting, and retaining the best possible workforce. In addition, by decreasing employee commute times, other work/life stressors, and improving organizational communications telework can help employees and managers be more effective in their jobs. So in this article, after the definition of telework and its variants, and also Organizational Constraints and Adoption of Teleworking, benefits of telework for the teleworking employee, their employer, and society as a whole have been studied. At the end, telework adoption in Zahedan Municipality is investigated. In this paper, the student t-test and Friedman test was used for analyzing data in SPSS statistical software. The results show that from the perspective of municipal employees, Telework affects sensible factors, validity, service variety, communication, politely, and human works with computer in Municipality of Zahedan.

 

Key wordsTeleworking, Telecommuting, Working at home, Organization, Municipality of Zahedan. 

 

JOURNAL OF APPLIED SCIENCES RESEARCH (JASR) which is index in Islamic World Science Citation Center (ISC) in December 2014.Volume (10) issue(13).

 

ISSN: 1819-554X

DOWNLOAD


 
۱۷- Surveying the Challenges and models of New service development in e-government

 

Oral Presentation at: International Conference on Economics, Accounting, Management and Social Sciences & International Conference on Engineering, Arts Management  and Environment held on

December 11-12, 2014, Szczecin, Poland

 

Organized by

University of Szczecin-Poland

International Center of Academic Communication (ICOAC)


 

۱۸- Explaining Relationship Between Customer Orientation, Dimensions of Service Orientation and Job Satisfaction in Khorasan Razavi Water and Wastewater Co.

 

Oral Presentation at: International Conference on Economics, Accounting, Management and Social Sciences & International Conference on Engineering, Arts Management  and Environment held on

December 11-12, 2014, Szczecin, Poland

 

Organized by

University of Szczecin-Poland

International Center of Academic Communication (ICOAC)


 
انتشار کتاب رهبری معنوی در سازمان و مدیریت
 
کتاب رهبری معنوی در مدیریت و سازمان
 
انتشارات جهاد دانشگاهی، ناشر برگزیده سال 1392 کشور
 
 

I have passed EPT  Exam in 1394/1/28 and MSRT (MCHE) Exam in 1394/2/4 
 
 
۱۹- رابطه بین پروانه‌های ساختمانی و تخلفات ارسالی به دبیرخانه کمیسیون ماده صد شهرداری زاهدان
 
چکیده

یکی از معضلات اساسی مربوط به امر ساخت و ساز که مسئولین جامعه را درگیر نموده، مسأله‌ای تحت عنوان «تخلفات ساختمانی» می‌باشد. آمار رو به رشد تخلفات ساختمانی در شهرهای بزرگ کشورمان و صرف نیروی کار پرسنلی قابل توجه جهت جلوگیری از چنین تخلفاتی ایجاب می‌نماید که این مشکل بیشتر مورد توجه قرار گرفته و ابعاد آن از هر جهت مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اینکه صدور پروانه و نظارت ساختمانی در شهرها، مهم‌ترین و عمده‌ترین وسیله اجرای ضوابط شهرسازی و تعیین نحوه استفاده از اراضی و ساختمان‌ها می‌باشد، در این پژوهش که در تابستان سال 1393 در شهر زاهدان انجام شده، رابطه بین تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره در مناطق سه‌گانه شهرداری زاهدان با تخلفات ساختمانی ارسال شده به دبیرخانه کمیسیون ماده صد شهرداری در فاصله سال‌های 1389 الی 1392 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از انجام این پژوهش که با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار آماری SPSS انجام شده نشان می‌دهد بین تعداد پروانه‌های صادره و تخلفات ساختمانی در سه منطقه شهرداری زاهدان در دوره زمانی چهار ساله مورد بررسی رابطه معنادار اما ضعیفی وجود دارد. در پایان نیز پس از بحث پیرامون موضوع، پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است. 

 

واژه‌های کلیدی: پروانه‌های ساختمانی، جرایم ساختمانی، کمیسیون ماده صد، شهرداری زاهدان

 

چاپ شده در مجموعه مقالات اولین کنگره ملی آمایش سرزمین در هزاره سوم با تأکید بر جنوب شرق ایران؛ 26 و 27 آذرماه 1393، دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان.

 

 
۲۰- آموزش عالی و توسعه پایدار در عصر جهانی شدن
 
چکیده 
جهانی شدن در عصر حاضر تمامی جنبه‌های زندگی بشری را دستخوش تغییر کرده است. مؤسسات آموزش عالی به عنوان اصلی‌ترین نهاد توسعه‌دهنده شهروندان جهانی و حرفه‌ای، در مسیر دستیابی به توسعه پایدار مبتنی بر ملاحظات جهانی شدن، نقش حساسی را بر عهده دارند. در این مطالعه که از نوع توصیفی می‌باشد، از روش کتابخانه‌ای جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده و پس از بیان مفاهیمی مانند توسعه، توسعه پایدار و آموزش عالی، به بیان نقش آموزش عالی در توسعه پایدار در عصر جهانی شدن پرداخته شده و میزان جذب دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های کشور و اعزام دانشجو به خارج مورد بررسی قرار گرفته است. 
 
واژه های کلیدیجهانی شدن، آموزش عالی، توسعه پایدار.
 
ارائه بصورت سخنرانی در دومین کنفرانس ملی نگاهی نو به تحول و نوآوری در آموزش، 24 دیماه 1394، شیراز
 

 
 
۲۱- Identifying the Components of Social Capital and Intellectual Capital of the Organization by the Use of the Rough Set Theory
 
 
Abstract: Intellectual capital of all employees includes organizational knowledge and its capabilities to create added value and causes the continual competitive interests. Social capital is also one of the important features and assets of an organization that can help organizations to create and share knowledge. Therefore, in this research, social capital and intellectual capital among employees of the municipality of Zahedan has been studied and the principal components of social capital and intellectual capital were determined. Data analysis of the research was done using the software ROSE2, which is used to analyze the data of the rough set theory. The rough set theory is a method for reduction of extra data, with the use of information systems.
 
Keywords: intellectual capital, social capital, rough set theory, redundant data reduction
 
Journal of Administrative Management, Education and Training (JAMET), which is index in Islamic World Science Citation Center (ISC)
ISSN: 1823-6049
Volume (12), Issue (2), 2016, 38-48
Available online at http://www.jamet-my.org
 
 

۲۲- رابطه دموکراسی و توسعه انسانی در هند

چکیده

ارتقاء میزان رفاه بشر و همچنین افزایش یکپارچگی‌های اجتماعی، همواره مورد توجه محققین و سیاستمداران و مردم کشورهای مختلف بوده است. کشور هند، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دموکراسی‌های جهان، می‌تواند محل توجه محققان جهت مطالعه تعامل توسعه و نابرابری‌های اجتماعی گردد. در این مقاله، پس از تبیین مفاهیم دموکراسی و شاخص توسعه انسانی، زمینه‌ها و علل توسعه سیاسی هند مورد توجه قرار گرفته و در نهایت، رابطه بین دموکراسی و توسعه انسانی بررسی شده است. روش انجام این پژوهش توصیفی-تحلیلی است و داده‌های این پژوهش از گزارش 2014 توسعه انسانی ملل متحد و گزارش‌های رتبه دموکراسی کمبل و همکارانش، بدست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های این تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون در نرم‌افزار تحلیل آماری SPSS 19 استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که بین دموکراسی در هند و شاخص توسعه انسانی این کشور رابطه معناداری وجود ندارد اما دموکراسی در این کشور دارای روندی رو به رشد می‌باشد.

 

 

کلید واژه ها: دموکراسی، شاخص توسعه انسانی، هند.

 

چاپ شده در فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات شبه قاره دانشگاه سیستان و بلوچستان. سال نهم شماره ۳۱ ، تابستان ۱۳۹۶ (صص۴۴-۲۷)

 

 

 

۲۳- ارائه مدل بومی برای ارتقاء سطح توسعه یافتگی استان سیستان و بلوچستان با رویکرد توسعه پایدار

 

چکیده

یکی از آرمان‌های تمامی ملت‌ها و جوامع را توسعه و دستیابی به سطح بهتری از زندگی تشکیل می‌دهد. لذا، امروزه کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای، به عنوان چالشی اساسی در مسیر توسعه، مورد توجه دولت‌ها است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل بومی برای ارتقاء سطح توسعه‌یافتگی استان سیستان و بلوچستان با رویکرد توسعه پایدار، انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و توسعه‌ای، و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی و ترکیبی از مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش در روش دلفی، خبرگان آگاه به موضوع بوده‌اند که از میان آنها تعداد ۸۰ خبره با روش نمونه‌برداری گلوله برفی انتخاب شده است. برای آزمون مدل ارائه شده نیز، جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شاغلان دارای تحصیلات عالی در استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌برداری قضاوتی، تعداد ۳۸۲ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌ و داده‌های مورد نیاز به‌وسیله پرسشنامه محقق ساخته جمع‌آوری گردیده است. روایی سازه، به وسیله تحلیل عاملی تأییدی ارزیابی گردیده است. پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ برابر ۰٫۹۶۸ به‌دست آمده است که نشان‌دهنده قابلیت اعتماد قابل قبول پرسش‌نامه می‌باشد. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آماری مناسب و با کمک نرم‌افزارهای SPSS و آموس منجر به ارائه مدل و نشان‌دهنده برازش مطلوب مدل ارائه شده می‌باشد. همچنین، مشخص شده است که متغیرهای اجتماعی، اقتصادی، و زیست‌محیطی، با توسعه پایدار در استان همبستگی معنادار دارند.

 

کلید واژه ها: توسعه، توسعه پایدار، استان سیستان و بلوچستان، مدل بومی.

 

چاپ شده در فصلنامه علمی-پژوهشی: پژوهش‌های مدیریت عمومی، دانشگاه سیستان و بلوچستان. دوره دهم، شماره ۳۸ ، زمستان ۱۳۹۶ (صص۱۴۳-۱۱۷)

 

24- Prioritizing the Sustainable Development Components to improve the level of Development with Analytical Hierarchy Process

(Case Study: Sistan and Baluchestan province of Iran)

 

Abstract

Sustainable development consists of a long-term, integrated approach to develop and achieve a healthy community by jointly addressing economic, environmental, and social issues, whilst avoiding the over consumption of key natural resources for managers and government planners in public management. Therefore, since the sustainable development refers to three major dimensions, this study aims to identify and rank the sustainable development components influencing and improving the development level of Sistan and Baluchestan province of Iran through using hierarchical analysis method (AHP) and Expert Choice software. The obtained results analyzed and ranked the factors using collected comments. Expert Choice software also indicated that the economic had the highest effect on improving the development level and the social and the environmental factors were the next priorities, respectively. Therefore, according to the results of this research, decision makers can plan to increase the development level of the study area.

 

Keywords: Sustainable Development; Sistan and Balushestan; Iran, Group Analytical Hierarchy Process; AHP; Expert Choice.

 

Journal of Economic Cooperation and Development, Volume 39 (2018) Number 4

Scopus, Q4
 

۲۵- بررسی همبستگی میان تعداد گردشگران و کیفیت سفر با تأکید بر استان سیستان و بلوچستان

 

چکیده

امروزه گردشگری یکی از حوزه‌های خدماتی مهم در جهان محسوب می‌شود که به دنبال خود زنجیره ارزش زیادی را در سایر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی به دنبال دارد. از آنجایی که گردشگری به عنوان یک راهکار و الگوی ماندگار با دیدگاهی بلندمدت در برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای می‌تواند جوامع را به سوی توسعه پایدار هدایت نماید، لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی همبستگی میان تعداد گردشگران و کیفیت سفر با تأکید بر استان سیستان و بلوچستان می‌باشد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد که داده‌های مورد نیاز برای انجام آن از سالنامه‌های آماری کشور استخراج شده است. داده‌های گردآوری شده با استفاده از آزمون اسپیرمن توسط نرم‌افزار تحلیل آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بین تعداد گردشگران و تعداد اقامتگاه‌ها و همچنین بین تعداد گردشگران و تعداد جرایم همبستگی معناداری وجود دارد اما میان تعداد گردشگران و طول انواع راه‌ها، همبستگی معناداری وجود ندارد.

 

کلید واژه ها: استان سیستان و بلوچستان، تصویر مقصد گردشگری، توسعه پایدار، گردشگری

 

چاپ شده در همایش ملی گردشگری، توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، دانشگاه آزاد  اسلامی واحد زاهدان

 
لینک دانلود

۲۶- اولویت‌بندی گروه‌های تحصیلی آموزش عالی برای توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان

 

چکیده

جوامع بشری همواره در جستجوی راهی برای پیشرفت و توسعه بوده‌اند؛ اما با این وجود، تنها یک نقشه راه برای توسعه کشورهای مختلف وجود ندارد و هر منطقه‌ای نیازمند برنامه توسعه بومی مربوط به خود است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی می‌باشد و از نظر جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. هدف از این پژوهش، تعیین اولویت گروه‌های تحصیلی آموزش عالی در راستای توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان بوده است. برای انجام این پژوهش، شاخص‌های توسعه پایدار، از مدل بومی توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان استخراج شده و پس از تعیین وضعیت موجود شاخص‌ها، وضعیت مطلوب هریک از شاخص‌ها توسط ۴ پانل تخصصی متشکل از ۵۰ نفر خبره با روش دلفی فازی تعیین شده است. در نهایت نیز اولویت‌بندی گروه‌ها و زیرگروه‌های تحصیلی آموزش عالی با کمک خبرگان و با استفاده از روش AHP و نرم‌افزار اکسپرت چویس انجام شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که گروه آموزشی «مهندسی، تولید و ساخت» دارای اولویت اول، گروه آموزشی «علوم انسانی و هنر» دارای اولویت دوم، و گروه آموزشی «علوم تربیتی» دارای اولویت سوم برای توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان می‌باشند.   

 

کلید واژه ها: توسعه پایدار، آموزش عالی، گروه‌های تحصیلی، سیستان و بلوچستان

 

چاپ شده در فصلنامه علمی-پژوهشی: آموزش محیط‌زیست و توسعه پایدار، دوره 8، شماره 1، پاییز 1398 

 

 

لینک دانلود

 


۲۷- رابطه رهبری خدمتگزار با رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان)

سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب و کار

۱۳۹۸/۹/۲۶


۲۸- تأثیر رهبری تحول‌گرا بر عملکرد پایدار کارکنان با متغیر میانجی رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان)

سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و کسب و کار

۱۳۹۸/۹/۲۶


۲۹- فرهنگ سازمانی کارآفرینانه و ارتباط آن با تعهد سازمانی در شهرداری زاهدان

چهارمین کنفرانس ملی پژوهشی در حسابداری و مدیریت

خرداد ۱۳۹۹


۳۰- بررسی رابطه میان ابعاد ساختاری و عملکرد سازمان (مطالعه موردی: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان

پنجمین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری

اسفند ۱۳۹۹


 

 
این صفحه در حال توسعه است!
آخرین بروز رسانی : ۱۴۰۰/۰۴/۱۴